YouTube als carrière

YouTube, het is het grootste videoplatform ter wereld en de op een na grootste zoekmachine. Het is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een serieus platform waar mensen hun carrière maken en ook grote bedrijven proberen een publiek op te bouwen. Zowel voor entertainment als marketing doeleinden is YouTube een serieuze deelnemer. Daarom is het helemaal niet zo gek meer om te zeggen dat je YouTube als carrière wilt beginnen maar tegelijkertijd is het makkelijker gezegd dan gedaan. Elke minuut worden er duizenden uren video geüpload op het platform en het meeste van deze video’s krijgen nooit meer dan duizend views. Om YouTube als een carrière te beginnen moet je daarom weten wat je doet. In dit artikel bespreken we een aantal tips en tricks om een succesvol YouTube kanaal te starten en een groot publiek op te bouwen.

Bouw een thuisstudio

De tijd dat je met een slechte videokwaliteit en middelmatige audiokwaliteit succesvol kon worden op YouTube is al lang voorbij. Tegenwoordig wil je video grafisch hoogwaardige video’s creëren op YouTube. Bouw daarom een mooie thuisstudio. Sowieso werken we meer thuis tegenwoordig dus een goede thuiswerkplek is sowieso handig. Begin met een goed hoekbureau of een sta bureau. Op deze manier kun je fijn thuiswerken. Voor het bureau plaats je een goede camera en op die manier kun je heel gemakkelijk de camera aanzetten en filmen. Om de videokwaliteit echt goed te maken implementeer je verschillende hoeken zorg je er ook voor dat je goede belichting hebt. Belichting en audio zijn misschien wel de belangrijkste aspecten van een video.

Vind een USP

Een USP of ‘unique selling point’ ook wel bekend als ‘unique value point’ is een uniek punt van waarde dat je aan je publiek kan aanbieden. Hoe beter je dit punt of jouw niche kunt identificeren hoe beter. Wil je bijvoorbeeld een kanaal maken over voeding, doe dan niet alleen ‘gezonde voeding’ maar specifiek, gezonde voeding voor bijvoorbeeld mensen met een allergie, of vegetariërs.

Maak langere video’s

Het YouTube algoritme is zo ingesteld dat kijktijd heel belangrijk is. Hoe langer mensen naar je video’s kijken hoe beter. Daarom is het een goed idee om langere video’s te maken want bij video’s van één of twee minuten kun je sowieso niet zoveel kijktijd genereren. Natuurlijk moet je bij langere video’s ook wel de aandacht van het publiek vasthouden. Een goede tip is om voor video’s te gaan tussen de zeven en twaalf minuten.

Geef een reactie