Besteed social media uit aan een bureau

We hebben allemaal iets gemeen: de dagen hebben maar 24 uur. Vooral wanneer u, net als ik, op het punt staat jouw bedrijf te starten en voet aan de grond te krijgen, probeert u zoveel mogelijk tegelijkertijd te doen. Dus jij denkt dat het makkelijker voor je is om alles te doen en niets te vergeten. Helaas is het meestal niet zo dat multitasking tot groot succes leidt.

Steeds meer grafische en marketingbureaus bieden zichzelf ook aan als “social media-bureaus” en veel bedrijven vragen zich af; moet ik social media marketing uitbesteden aan een bureau? Wat is het punt en hoeveel zijn de financiële kosten? Waar moet je op letten?

Iedereen die ooit met Facebook en sociale media te maken heeft gehad, weet het: er zitten vele uren werk achter. Posten, bloggen, monitoren – doelgroepen zijn zelfs in het weekend online en willen verzorgd worden! 64% van het marketingpersoneel besteedt minstens 6 uur per week aan social media marketing voor 37% is dat minimaal 11 uur en

19% besteedt meer dan 20 uur per week aan het onderhouden van hun social mediakanalen op sociale media. Dus het was echt een behoorlijke tijdsinvestering. Het is begrijpelijk dat steeds meer bedrijven overwegen om hun social media marketing uit te besteden aan een bureau.

Waar moet je op letten als je social media activiteiten wilt uitbesteden?

De technologie is niet de crux, alle social media platforms zijn zeer gebruiksvriendelijk, waardoor bureaus doorgaans een beter overzicht hebben van alle beschikbare tools dan een bedrijf. De uitdagingen bij social media zijn creatieve ideeën om doelgroeprelevante content en content zo te ontwerpen dat er interactie plaatsvindt. Dat betekent dat als je social media marketing overdraagt ​​aan een bureau, dit vooraf goed geïnformeerd moet zijn over de doelgroepen en de relevante onderwerpen. Elk bedrijf is anders en heeft individuele toegang tot sociale media. Het is daarom een ​​absolute must om in overleg met het bedrijf een strategie te maken met doelen, doelgroepanalyses en een maatregelencatalogus. Met dit in gedachten kun je social media goed uitbesteden, want: Het gaat niet om perfecte, maar om authentieke communicatie.

Geef een reactie